Files
checkers/inc/object.hh
2016-05-18 12:06:40 +02:00

42 lines
980 B
C++

#ifndef OBJECT_HH
#define OBJECT_HH
/* Klasa object będąca interfejsem po którym dziedziczą pionki.
* Klasa ta deklaruje podstawowe elementy obiektów znajdujących się
* na planszy, takie jak wyświetlanie, przesuwanie czy odczytywanie pozycji.
* Nie definiuje ona jeszcze żadnych kształtów czy kolorów, jest więc zatem klasą
* w zasadzie czysto abstrakcyjną. */
#include <SFML/Graphics.hpp>
#include "def.hh"
#include "misc.hh"
class Object
{
private:
// Pozycja obiektu
Vector position;
public:
Object(Vector _position) : position(_position) {}
// Wirtualny destruktor
virtual ~Object() {}
// Pobierz pozycję obiektu
Vector getPosition() const { return position; }
// Ustaw pozycję obiektu
void setPosition(const Vector& _position) { position = _position; }
// Przesuń obiekt o wektor
void move(const Vector& vector) { position += vector; }
// Rysuj obiekt
virtual void draw(sf::RenderWindow& window) = 0;
};
#endif